dimarts, 17 de maig del 2011

POEMES I CANÇONS

  Aquest és l’espai on podeu anar deixant els poemes i l’explicació de la tria que heu fet.  I per començar podeu visualitzar i escoltar  aquest poema tan especial d’un dels nostres gran poetes. “Cançó de la rosa de paper



Ella tenia una rosa,
una rosa de paper,
d’un paper vell de diari,
d’un diari groc del temps.

Ella volia una rosa,
i un dia se la va fer.
Ella tenia una rosa,
una rosa de paper.

Passaren hivern i estiu,
la primavera també,
també passà la tardor,
dies de pluja i de vent.
    Vicent Andrés Estellés
.../...
                 Ja hem parlat a classe del significat del poema, recordeu que  la rosa està feta amb pètals de llibertat , què us sembla?  deixeu la vostra opinió. Maria
                                                                

4 comentaris:

  1. DEL LLIBRE DE POEMES DE JOAN MARAGALL:

    EXCELSIOR

    Vigila, esperit, vigila,
    no perdis mai el teu nord,
    no et deixis dur a la tranquil.la
    aigua mansa de cap port.

    Gira, gira els ulls enlaire,
    no miris les platges roïns,
    dóna el front en el gran aire,
    sempre, sempre mar endins.

    Sempre amb les veles suspeses,
    del cel al mar transparent,
    sempre entorn aigües esteses
    que es moguin eternament.

    Fuig-ne de la terra immoble,
    fuig dels horitzons mesquins:
    sempre al mar, al gran mar noble;
    sempre, sempre mar endins.

    Fora terres, fora platja,
    oblida't de ton regrés:
    no s'acaba el teu viatge,
    no s'acabarà mai més.

    He elegit aquest poema, perque com vaig dir a la classe, hem recorda al meu iaio que treballava al port,i sempre feia poemes del mar al seu temps lliure, també m'agrada perque per a mi, el lloc més preciós que hi ha es el mar, em trau records fantàstics i em convida a somniar amb grans aventures i viatges.



    MAR!!!!!!! :)

    ResponElimina
  2. GATAPATA EL PIRATA, LECTOR

    En Gatapata, a les nits,
    fa els viatge més plaents:
    cada pàgina que llig
    és un nou paisatge obert.

    No li cal moure "Aventura"
    per a eixir a navegar;
    a la llum de la gran lluna
    obri un llibre i... salpa ja!

    Hi descobreix nous camins
    per visitar tots els mons,
    clars i màgics, infinits,
    fets de somnis i bells mots,

    que l'ajuden a saber
    com es aquest que vivim
    i a canviar-lo i fer d'ell,
    amb bondat un paradís.

    La lluna que riu i altres poemes, Marc Granell

    He triat aquest poema perquè és d'un llibre que he llegit moltes vegades i el tinc des de menuda, així que hem recorda a la meua infància. A més, parla de la lectura,que a mi m'agrada molt, i del que sent el personatge quan llig.

    TERESA!! ;)

    ResponElimina
  3. Del llibre: Poemes de sol i de lluna.

    La cuina hiu fa olor
    de llet amb cereals,
    de suc i de pastissos,
    de broixos i croissants.

    La cuina hui fa olor
    de llet i de torrades,
    de fruita i melmelada,
    de dolços i ensaïmades.

    La cuina hui fa olor
    de menges especials:
    de tot el que m'agrada
    per a desdejunar.

    Lluïsa March

    He triat aquest poema perquè des del primer moment em va cridar l'atenció i perquè em recorda als estius de xicoteta quan la meua iaia em feia coca de llanda per desdejunar.

    Maria Zuriaga :)

    ResponElimina
  4. Posta de sol :
    Quan el sol es pon, rere les muntanyes,
    amb els últims raigs diu adéu al món,
    i el cel, amoïnat, s'encén tot en flames
    i vesteix els núvols de cent mil colors.

    Quan el sol es pon, rere les muntanyes,
    els ocells s'afanyen d'arribar al niu
    i amb belles cançons el dia acomiaden
    i la benvinguda donen a la nit.

    Quan el sol es pon, rere les muntanyes,
    escriu en el vent paraules d'amor
    perquè les reculla, sinceres i franques,
    la llunyana lluna, reina del seu cor.
    Autora: Lluïsa March
    Llibre:Poemes de sol i de lluna

    He agafat aquest poema perquè em recorda a les postes de sol, en el meu xalet que veig amb la meua iaia, assegudes en unes cadires.
    Lucia Rodriguez :)

    ResponElimina